כבר כמעט חודש וחצי מאז השבת השחורה, וכ-240 החטופים עדיין מחכים בעזה. חובבי קפה ומותגים התגייסו עם יוזמות להעלאת המודעות לסוגיית החטופים:

הבקבוקים של love, coffee בעיצוב מיוחד
מותג הקולד ברו התל אביבי love, coffee – שעושה משלוחים של קפה קולד ברו קר עד הבית בבקבוקים יפים שאנשים אוהבים להעלות לסטורי – שינה את עיצוב התוויות של הבקבוקים ועטף אותם בתמונות של החטופים בעזה.
בעלות המותג, ירדן קסוטו בושל וליאור אקרמן, יזמו את הרעיון בשיתוף עם מטה משפחות החטופים והנעדרים. "הבחירה לשנות את הבקבוק נעשתה מתוך תחושת הזדהות עם החטופים ומשפחותיהם", הן מסבירות, "זו המלחמה של כולנו, וזו הדרך שלנו להביע את דאגתנו להשבתם".
"רצינו ליצור שיח והשפעה בדרך שבה אנחנו יכולות. בחרנו לעטוף את בקבוקי הקפה, כך שבפעולה שגרתית ופשוטה של הכנת המשקה או לגימת הקפה של הבוקר, תמונת החטופים תישאר איתנו ותלווה אותנו במחשבות". הן מתארות את התגובות שקיבלו מלקוחות שקיבלו את הבקבוק המעוצב עם תמונות החטופים: "התגובות היו תומכות וחמות, הלקוחות הופתיו והצטמררו. התמונות של החטופים על בקבוק הקפה מעוררות שיח, משמרות את הסיפורים של כל אחד ואחת, ומזכירות לכולנו שהחזרה שלהם צריכה להיות בראש סדר העדיפויות".

"שינוי הבקבוק הוא מחווה של סולידריות, שנותנת לכולנו כול להמשיך את המאבק", מוסיפות ירדן וליאור.
- פק"ל קפה: ליקר קפה שחור לזכרו של סרן דקל סויסה, שנפל בקרב ב-7 באוקטובר
- נובֶמבר 2023 הוא חוֹדש הקלייה הישראלית, בואו להצטרף ולתמוך
ממשיכים לשתות קפה בשביל סשה, כל יום בשעה 15:00
לפני כשבוע מטה משפחות החטופים יצאו ביוזמה נוספת להעלאת המוּדעוּת, וביום חמישי האחרון בשעה 15:00 הרשתות החברתיות התמלאו בתמונות של כוסות קפה עם ההאשטג coffee4sasha# – לכבודו של סשה טרופנוב, שנחטף מבית המשפחה בקיבוץ ניר עוז, יחד עם חברתו ספיר, אימו ילנה וסבתו אירנה. את אביו ויטלי המחבלים רצחו.
לסשה היה מנהג קבוע, כבר עשור, בכל מקום ובכל מסגרת שהוא היה: בכל יום בשעה 15:00 בדיוק הוא היה עוצר הכול ואוסף את כל החברים מסביבו להפסקת קפה. בעקבות ההצלחה של הקמפיין הראשוני, רבים ממשיכים לעצור לכוס קפה בכל יום בשעה 15:00, לצלם ולהעלות לרשתות החברתיות עם ההאשטג coffee4sasha# או coffeeat3withsasha#.
