כדי להעלות את המודעות לקליית הקפה המקומית הטעימה ולתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים כחול-לבן – מגזין שותים מציין זו השנה השנייה את חודש הקלייה הישראלית • המלצות לפולים ותערובות, ראיונות עם קולים, הטבות, אירועים וטעימות של קפה ישראלי
ה-7 באוקטובר בשנה שעברה הציף את הצורך בסולידריות חברתית, בתמיכה בעסקים הקטנים ובעידוד הכלכלה הישראלית. בעקבות זאת, בנובמבר מגזין שותים הכריז לראשונה על חודש הקלייה הישראלית, להעלאת המודעות לקליית הקפה המקומית ולתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים שבזכותם אנחנו יכולים לשתות קפה טרי וטעים.
שנה לתוך המלחמה שעוד נמשכת, יותר מתמיד צריך להמשיך לתמוך בתעשייה כחול-לבן. גם השנה נציין את חודש נובמבר כחודש הקלייה הישראלית, עם שלל פעילויות, כמו המלצות לפולים ותערובות של בתי קלייה מקומיים, ראיונות עם קולים, הטבות, אירועים, טעימות של קפה ישראלי ועוד – כדאי לעקוב אחרי מגזין שותים גם בניוזלטר וברשתות החברתיות (אינסטגרם, פייסבוק, אפילו X) כדי לא לפספס שום דבר מעניין בחודש הקלייה הישראלית 2024.
אז מה היתרונות בשתיית קפה בקלייה מקומית? ככה:
1. טריות: קפה שנקלה בארץ יהיה בדרך כלל יותר טרי מקפה מיובא, בגלל שהוא יכול להגיע אליכם תוך ימים ספורים מרגע הקלייה, ולא צריך להיטלטל בין יבשות בתנאים לא ידועים.
2. מידע: לרוב, בתי קלייה קטנים ובינוניים מציינים את תאריך הקלייה על השקית, בזמן שעל קפה מסחרי מיובא של מותגים גדולים הרבה פעמים מצוין רק תאריך אחרון מומלץ לשימוש – לפעמים זה שנה אחרי הקלייה, לפעמים שנתיים, ולא תמיד ברור מתי קלו את הפולים.
3. יש עם מי לדבר: בדרך כלל יותר קל ופשוט לפנות אחרי הקנייה לעסקים ישראליים ולהתייעץ אם צריך, בעברית, על המלצות ומתכונים לחליטת הקפה הספציפי שרכשתם.
4. תמיכה בכלכלה כחול-לבן: נכון שבכל מקרה צריך לייבא את פולי הקפה כי תנאי האקלים בארץ לא מתאימים לגידול קפה בצורה מסחרית, אבל כשאתם קונים קפה בקלייה מקומית, לפחות הכסף על החלק של הקלייה נשאר בארץ ומפרנס משפחות ישראליות, במקום לצאת לבית קלייה בחו"ל, איכותי וספיישלטי ככל שיהיה. גם המסים על העסקה הזו נשארים בארץ, בתקופה שהמדינה יכולה להיעזר בהם בשעת מלחמה.
- אלה פולי הקפה ובתי הקלייה שזכו בתחרות "הקפה הטוב בישראל 2024"
- ניהלתי יומן טעימות של עשרות סוגי קפה, זה מה שלמדתי מהתהליך
5. התקדמות תרבות הקפה הישראלית: כללי הכלכלה הפשוטים קובעים שככל שיהיה יותר ביקוש לקפה קלייה מקומית – יגדל גם ההיצע. ייפתחו יותר בתי קלייה שיתחרו על המטחנות של הלקוחות, ותחרות מובילה לשיפור באיכות, להגדלת כמות הסוגים השונים, וכמובן להורדה במחיר. ביקוש גדול לקלייה מקומית גם יתמרץ את בתי הקלייה ויבואני הקפה הירוק להביא פולים בעיבודים מיוחדים ולעקוב אחרי טרנדים עולמיים. כולם מרוויחים.