סטארבקס משיקה שלושה משקאות חדשים בתוספת לבנדר – לאטה חם או קר ומאצ'ה • במקביל, הזכיינית במזה"ת אישרה שהיא מפטרת כ-10% מעובדיה בעקבות המלחמה בעזה

סטארבקס הכריזה היום (ה') על שני משקאות חדשים עם לבנדר, שיביאו את האביב ויימכרו החל מהיום בבתי הקפה של החברה ברחבי העולם.
כדי להכין את המשקאות החדשים – לאטה קר או חם עם לבנדר ושיבולת שועל, ומאצ'ה שיבולת שועל קרה עם קרם לבנדר – משתמשים באבקת לבנדר. "גילינו שאבקה מבטאת הכי טוב את המתיקות העדינה של הלבנדר", מספר פטריק פני מצוות פיתוח המשקאות של סטארבקס, "זה מזכיר לי גלידת לבנדר בגלל הטעם הוניל העדין והרך". את הלאטה לבנדר מכינים עם תערובת אספרסו בקליית בלונד של סטארבקס, אבל בסטארבקס כמו בסטארבקס אפשר לבקש להחליף, לשנות ולהוסיף סירופים ותוספות.
"חברים בסטארבקס ביקשו מאיתנו להשיק משקה עם לבנדר, וזה קונספט שעבדנו עליו כבר זמן מה", המשיך פני, "אנחנו מקווים שהצלחנו לתפוס את התחושה של האביב עם המשקאות החדשים".
במקביל, קבוצת אלשאיע, שיושבת בכווית מחזיקה בזיכיון להפעלת סניפי סטארבקס במזרח התיכון ובמרכז אסיה, אישרה השבוע שהיא מפטרת כ-2,000 עובדים מהסניפים שלה במזרח התיכון. הקבוצה מפעילה כ-1,900 בתי קפה ומעסיקה כ-19,000 עובדים. טוב, עכשיו כ-17,000 עובדים.

מאז שפרצה מלחמת חרבות ברזל, גורמים אנטי-ישראליים בעולם הפיצו שמועות שסטארבקס תומכת בישראל ואף מממנת את הממשלה. סטארבקס שחררו באוקטובר הצהרה מפורטת שמכחישה כל תמיכה בישראל, והתערבות פוליטית בכלל, אבל מתברר שזה לא ממש עזר והכנסות הרשת ירדו.
הצרות של סטארבקס התחילו כשאיגוד עובדים קומוניסטי קיצוני, שמאגד כ-9,000 עובדי סטארבקס בארה"ב, פרסם הודעת תמיכה בחמאס ובטבח השבעה באוקטובר. סטארבקס הגיבה כמו שמגיבים בארה"ב – ותבעה את איגוד העובדים, תוך התנערות מהתמיכה שלו בחמאס.