העתיד של עולם השיווק והמיתוג כבר כאן: מאז שכלי הבינה המלאכותית (AI) השונים הושקו ונפתחו לשימוש הציבור הרחב, המומחים מסבירים איך הם יחליפו מקצועות אנושיים, ובראשם כותבי תוכן וגרפיקאים.
בימים אלה משיקה רשת מחסני השוק יין שכל תהליך המיתוג שלו, מא' ועד ת', בוצע באמצעות הכלים ChatGPT ו-Midjourney. לטענת הרשת, זה המוצר המסחרי הראשון בארץ שמותג כולו על-ידי מערכות AI, וזה לקח בסך הכול כמה שעות.
כדי לעצב את תווית הבקבוק, צוות חטיבת השיווק של הרשת פנה למידג'רני וביקש "White label minimalistic design for red wine". לאחר מכן פנו ל-ChatGPT וביקשו ממנו לכתוב פסקה קצרה של סיפור רקע ליין, שתופיע על התווית, אותו כמובן היו צריכים לתרגם לעברית ולערוך בו שינויים קלים שיתאימו ליין, והתוצאה לפניכם:
(אם קשה לראות, זה סיפור היין: "מיוצר מענבי קברנה סוביניון הגדלים בכרמים שטופי השמש של ישראל. יין יוצא דופן המציע טעמים נועזים של פירות כהים בשלים השזורים בניחוחות עדינים של וניל, אלון ותבלינים. יין בעל גוף מלא עשיר ומאוזן עם סיומת ארוכה, המזמין ליהנות מכוס יין בליווי ארוחה דשנה או שפשוט תתענגו עליו לבד")
היין החדש, קברנה סוביניון בציר 2021 מסדרת Adom Collection, הוא יין אדום יבש שהופק לרגל חג הפסח תחת המותג הפרטי של רשת מחסני השוק, וישווק בכל 62 סניפי הרשת. מחסני השוק מוסרים שהיין בעל גוף קליל עם סיומת מאוזנת וניחוחות פירותיים.
לדברי הרשת, המוצר הוא סנונית ראשונה להרבה מוצרים נוספים שהרשת מתכוונת להכניס תחת המותג הפרטי, וחלקם גם ימותגו באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית. מחטיבת השיווק של רשת מחסני השוק נמסר: "אנו נרגשים להוביל מהלך חדשני ולהשיק את המוצר המסחרי הראשון בישראל אשר מותג באמצעות בינה מלאכותית באופן מלא. טכנולוגיות מתקדמות אלו בעולמות המיתוג והעיצוב סוחפות את העולם בענפים ובקטגוריות רבות ולא בכדי. השילוב בין שתי המערכות בתהליך המיתוג הוביל למהירות תגובה ותוצאות מפתיעות ומשביעות רצון, כך שבחרנו לצאת עם התוצר הסופי as is עם דיוק קל מצידנו. תהליך המיתוג ארך מספר שעות, בעוד לרוב תהליכי מיתוג מסורתיים אורכים שבועות ואף חודשים".
איתי נעמן, מנהל השיווק של הרשת: "כרשת המחבקת ומעודדת שימוש בטכנולוגיות פורצות דרך בשגרה היומיומית, היה ברור שניקח חלק ונמשיך להוביל טכנולוגית גם במהפכת ה-AI. הכלים הטכנולוגיים החדשים שעומדים לרשותנו ללא ספק כאן כדי להישאר ומספקים תוצרים רוחביים יותר, כך שזה בהחלט משב רוח מרענן ומרתק לבנות תהליכים פרסומיים ושיווקיים בדרך הזו. כמובן שעדיין נדרשת שימת לב פרטנית של אנשי מקצוע לעומקו של התהליך, אך בטוטאל, בהחלט מדובר באלטרנטיבה שצפויה לסחוף גם את עולם הקמעונאות על כל רבדיו".