חברת שטראוס עוברת תהליכי התייעלות עסקית, ומתכננת למכור את הפעילות של סניפי רשת הקפה עלית אספרסו בר, וכן תמכור את המותג "טעם הטבע" לירקות טריים ומצוננים ארוזים וגם את האחזקות שלה (51%) בשותפות עם קיבוץ יד מרדכי לייצור דבש, שמן זית, ריבות ורטבים.
כיום שטראוס מפעילה מעל 50 סניפים של רשת קפה עלית, שנמצאים בעיקר בתחנות רכבת ובמקומות ציבוריים כמו בתי חולים ואוניברסיטאות, ומוכרים קפה, מאפים, כריכים ומשקאות קלים בפורמט טייק-אוויי.
בסוף 2023 הציגה החברה את האסטרטגיה המעודכנת לשנים הקרובות, שכוללת החלטה להתמקד בפעילויות הליבה של החברה, כלומר כאלה שמציגות צמיחה שנתית של בין ארבעה לחמישה אחוזים ומניבות רווח תפעולי של לפחות 10%. בעקבות התחרות שמגיעה בעיקר מהמותגים הפרטיים של רשתות השיווק, תחומי שמן הזית, הדבש והירקות לא נחשבים לשטראוס כמנוע צמיחה ששווה להשקיע בו.
בנוגע לרשת דוכני הקפה, שמופעלת על-ידי חברת שטראוס ולא באמצעות זכיינים, היא סבלה מירידה ברווחיות מאז תקופת המלחמה, שהובילה לסגירה זמנית של סניפים והאטה בפעילות.
גם בשנת 2017 שטראוס עשתה מהלך דומה, כשמכרה את הפעילות של סניפי מקס ברנר לזכיינים אחרי שהחליטה "להתמקד בעסקי הליבה של הקבוצה".