
חברת "הכרם" – מחברות המשקאות המובילות בארץ, שמייבאת ומשווקת כ-250 מותגים שונים בתחום האלכוהול – תחגוג בשנה הקרובה 100 שנים להיווסדה, אבל היא לא קופאת על השמרים, ותסלחו לנו על משחקי המילים מעולם היין. השבוע הודיעה החברה כי בשנת 2021 היא תוסיף שני מותגים חדשים לפורטפוליו שלה ותתחיל להפיץ את היינות של יקב ברבדו ויקב-הבן שלו "נטע".
יקב ברבדו הוא יקב בוטיק משפחתי, שנוסד ב-1999 בכרמי יוסף, והיום מייצר כ-70 אלף בקבוקי יין בשנה בשתי סדרות: סדרת BRAVDO שבה ארבעה יינות אדומים, שני יינות לבנים ויין רוזה אחד, וסדרת הפרימיום LANDMARK עם שני יינות אדומים.

יקב נטע, שנוסד ב-2016 על-ידי דור ההמשך בהנהגתו של זורי ארקין, היינן והמנכ"ל של יקב ברבדו. היינות של יקב נטע הם צעירים ונגישים יותר, וכרגע מציע שני יינות ממסכים (בלנדים) – אדום ולבן, ובשנה הקרובה יושק גם יין רוזה. כל היינות של שני היקבים כשרים.

נורית שמיר, מנכ"לית "הכרם" מספרת: "בעיצומה של תקופה מאתגרת זו, אנו מקווים שזוהי רק הראשונה בשרשרת בשורות טובות שתביא עימה 2021. יקב ברבדו הינו אחד מיקבי הבוטיק האהובים והמוערכים בארץ מזה שנים, ולאור התגברות הביקוש ליינות ישראלים, הפצת יינות ברבדו ונטע הינה תוספת נהדרת לפעילותנו. קשה לנו לחשוב על פתיחה הולמת יותר לשנת ה- 100 שלנו, משותפות-דרך חדשה עם יקב משפחתי ומקומי מהמעלה הראשונה".
בשנה שעברה חברת "הכרם" התרחבה מתחום האלכוהול גם לתחום הקפה, והחלה לייבא את מותג הקפה האיטלקי Vescovi ואת מותג מכונות הקפה המקצועיות La Marzocco.