בשורה רעה למעשני הג'ול והסיגריות האלקטרוניות: היום, יום שישי 8 במרץ, נכנס לתוקף חלק מהשינויים בחוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק (תיקון מס' 7), התשע"ט-2019.
ההגבלות החדשות בחוק שנכנסות היום לתוקף כוללות החלה של ההגבלות והאיסורים הקיימים היום על סיגריות ומוצרי טבק גם על סיגריות אלקטרוניות. כלומר, כל מה שאסור לצרכנים לעשות עם סיגריות רגילות, מהיום אסור לעשות גם עם סיגריות אלקטרוניות. המשמעות המרכזית, מבחינת המעשנים, היא שאסור לעשן סיגריות אלקטרוניות במקומות ציבוריים סגורים, וכן בתחנות רכבת ואוטובוס. זאת למרות שהאדים שיוצאים מסיגריות אלקטרוניות לא מסריחים ולא מזיקים למי שנמצא בסביבה.
הגבלות נוספות שנכנסות היום לתוקף נוגעות לשיווק ופרסום של מוצרי טבק וסיגריות אלקטרוניות. לפי התיקון לחוק, ייאסר פרסום של טבק ומוצרי עישון, למעט פרסום בעיתונות המודפסת, שהפעילה לחץ על המחוקקים להחריג אותה מהחוק. איזה יופי איך הפוליטיקה שלנו עובדת, נכון?
מתוך תקציר החוק באתר הכנסת: "פרסומת למוצר עישון תהיה אסורה, לרבות פרסומת סמויה, פרסומת אגב, פרסומת עקיפה ומתן חסות… בין הפרסומות המותרות – פרסומת בעיתונות המודפסת, שתותר בכפוף להגבלות… פרסומת בחנויות ייעודיות למוצרי עישון ולמשקאות אלכוהוליים; ופרסומת המשולבת ביצירת אמנות או בדיווח חדשותי".
הגבלות נוספות הנוגעות לעיצוב אריזות וחפיסות של סיגריות וכן להופעת אנשים, בעלי-חיים או צמחים בפרסומות למוצרי עישון ייכנסו בהדרגה במהלך השנה הקרובה.