חדש על המדף: כפי שדיווחנו לפני כשלושה חודשים, פולי הקפה של סטארבקס הגיעו רשמית למדפים של רשתות השיווק בישראל, בייבוא רשמי של אסם-נסטלה.
כשנה אחרי שהושקו בישראל הקפסולות של סטארבקס למכונות נספרסו, בשבועות האחרונים מגיעים לחנויות גם פולים שלמים של סטארבקס, למי שאוהבים לטחון את הקפה בעצמם בסמוך להכנה כדי לשמור על טריות מקסימלית. פולי הקפה של סטארבקס מגיעים בשקיות של 450 גרם.
הפולים מגיעים בשלוש תערובות שונות: Espresso Roast בקלייה כהה, Pike Place בקלייה בינונית ו-Blonde Espresso Roast בקלייה בהירה. דרגות הקלייה הן לפי הסטנדרט של סטארבקס, כלומר סטנדרט אמריקאי, כלומר הכהה הוא בפועל כהה מאוד; הבינוני הוא כהה; והבהיר הוא בעצם בינוני. למגזין שותים נמסר כי אלה שלוש התערובות שהכי נמכרו בטעמים של הקפסולות בשנה האחרונה, מאז שהן הגיעו רשמית לישראל.
לפי בדיקת מגזין שותים, שקית של 450 גרם פולי קפה של סטארבקס עולה כרגע בחנויות וברשתות השיווק בין 50 ל-55 ש"ח, כלומר עלות של בין 111 ל-122 ש"ח לק"ג. מחיר יחסית נוח לפולי קפה – בניגוד לקפסולות של סטארבקס, שדווקא נמכרות במחיר גבוה יחסית למתחרים.
כשמדברים על פולי קפה מיובאים, בדרך כלל יוצאים מנקודת הנחה שהם כבר לא ממש טריים, ועבר זמן רב מאז שהם נקלו ועד שהגיעו למדפים בישראל. מבדיקה שערכנו בכמה חנויות בתל אביב, נראה שהפולים שמגיעים כעת לחנויות נקלו בסוף חודש פברואר 2021, כלומר לפני כשלושה חודשים – עדיין טריים ומפיצים ארומה משכרת כשפותחים את השקית. כדי לשמור על הטריות, הפולים נארזים עם חנקן, והשקית מכילה שסתום חד-כיווני כדי להוציא גזים שמשתחררים מפולים אחרי הקלייה מבלי להכניס אוויר מבחוץ לתוך השקית.
השיווק הרשמי של מוצרי סטארבקס בישראל הוא תוצר של שיתוף פעולה בין חברת סטארבקס העולמית לחברת נסטלה העולמית, הבעלים של אסם-נסטלה. בחודש מאי 2018 רכשה נסטלה את זכויות ההפצה של מוצרי סטארבקס ברשתות השיווק ברחבי העולם תמורת 7.15 מיליארד דולר.