צרכני הקפה הביתיים היום נהנים מעולם שלם של אפשרויות, עם זנים שונים ותערובות, סוגי קלייה, קפסולות, טעמים ושיטות חליטה. גם בשנותיה הראשונות של המדינה ובתקופת המנדט הבריטי קפה היה מוצר צריכה בסיסי, אבל אז היו הרבה פחות אפשרויות. הפרסומות הנוסטלגיות של מותגי הקפה של אותם ימים תאמו את שוק הקפה, עם הפשטות והישירות שאפיינו את הקופירייטינג של אותה תקופה.
לרגל יום הקפה הבינלאומי שחל היום (1 באוקטובר), הנה כמה פרסומות נוסטלגיות של מותגי קפה ישראליים:
העם החליט – קפה עלית
קפה נמס עלית הושק לראשונה בישראל ב-1958, והפחית הקלאסית מלווה את הקפה הפופולרי עד היום. אחרי שעלית נבחרה בסקר דעת קהל בשנת 1959 כחברה המובילה בתחום הקפה בישראל, היא יצאה עם הסלוגן הקליט שנשאר איתה עוד שנים רבות: העם החליט – קפה עלית.
קפה לנדוור – אין כמוהו לטיב
בית הקלייה של קפה לנדוור נפתח ברחוב אלנבי בתל אביב עוד לפני קום המדינה, ובשנת 1964 עבר לחולון כדי להתרחב, שם הוא נמצא עד היום. בשנותיו הראשונות של המותג הוא הלך עם הסלוגן "קפה לנדוור – אין כמוהו לטיב".
היישוב פסק – עטרה, הוא הקפה שלנו
קפה עטרה היה רשת של בתי קפה שנוסדה עוד בתקופת המנדט הבריטי בשנות ה-30, עם שני סניפים ברחוב אלנבי בתל אביב, ולאחר מכן התרחבה גם עם סניפים בירושלים ובחיפה.
על כל לשון – ליבר ראשון
ליבר היה מפעל תל אביבי לייצור שוקולד, ממתקים וקפה שהוקם בשנת 1926. בשנת 1970 עבר המפעל מיזוג ובפועל נמכר לעלית.
קפה ספיישלטי לעקרת הבית!
לצד הפרסומות הפשוטות לקפה הפשוט, בולטת הפרסומת הזו של "מקור הקפה" בחיפה, שכבר בתקופת המנדט הציעו מגוון תערובות קפה, עם דגש על הטריות של הקלייה:
השימוש בתמונות נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, אם אתם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו במייל contact@shotim.co.il