היא נמצאת ברשימת 100 חברות המזון והשתייה המצוינות באיטליה של מגזין פורבס, וגם מדורגת בין חברות הייצוא האיטלקיות המובילות ל-2023 של העיתון Il Sole 24 Ore האיטלקי ושל מכון המחקר הגרמני העצמאי Statista – חברת Bazzara נוסדה בשנת 1966, כשדיוניסיו בָּזָרָה החליט להשתלט על בית הקלייה La Brasiliana מהעיר טרייסטה.
סיפור האהבה התחיל לפני מעל 50 שנה: שורשיו של בית הקלייה המשפחתי נמצאים בבית מלאכה היסטורי שנפתח בשנת 1937, וכמה שנים אחר כך עבר לבעלותו של דיוניסיו בזרה, שהחליט להגשים את החלום שלו כשחידש את בית הקלייה והפך אותו מעסק מקומי לעסק שמתמקד בייצוא, ולאחר מכן הבנים שלו פרנקו ומאורו בזרה, נשיא החברה והמנכ"ל בהתאמה, הפכו את העסק למותג עם זהות חזקה.
המסורת של החברה נטועה עמוק בעיר טרייסטה – "עיר האספרסו האיטלקית". בין המוצרים הסמליים את טרייסטה, פולי קפה הם חובה. בשנות ה-60, העיר חגגה שלוש מאות שנה של מסורת קפה, שבמהלכן התפתחה בעיר שרשרת הייצור המלאה של תחום הקפה. חברת Bazzara חוגגת את היסטוריית הקפה בת 300 השנים של העיר, ובאותו זמן מכבדת את התרבות המשפחתית והארטיזנלית שלה.
החברה המשפחתית התפתחה במשך שלושה דורות, וביססה את עצמה באיטליה ובעולם כיצרנית של תערובות קפה איכותיות וארטיזנליות. היום בזרה מוכרת את מבחר זני הרובוסטה והערביקה שלה במעל 35 מדינות. זני הקפה מגיעים מכל העולם ומעורבבים בהרמוניה לתוך התערובות של בזרה, ומייצכים נאמנה את מהות הקפה האיטלקי. הערכים של סגנון החיים והתרבות הארטיזנלית האיטלקיים באים לידי ביטוי במגוון המוצרים של בזרה. החברה מספקת קפה טרי, שמגיע מחלקות גידול איכותיות ברחבי העולם; כל קפה חד-זני נכנס לתנור לקלייה איטית ומדויקת. לבזרה מגוון מוצרים שמתאימים לכל סוגי חובבי הקפה:
- Dodicigrancru – תערובת היוקרה של בזרה: איזון יוצא דופן שמגיע משילוב של 12 סוגי ערביקה משובחים
- Pure Origin – סוגי קפה חד-זניים שמגיעים כל אחד מאזור גידול מובחן, ולכן מבטיחים מסע סנסורי סביב קו המשווה
- Bioarabica – ללא שימוש בדשנים או חומרי הדברה סינתטיים, נוצרת סדרת מוצרים טבעיים שמחזיקים במספר סרטיפיקציות כמו Fairtrade ו-Rainforest.
חברת בזרה גם דואגת יותר ויותר לתהליכי פיתוח אתיים וברי-קיימא. לצורך כך, ב-2021 החברה התחייבה רשמית לעמוד בסטנדרטים של קיימות, כבוד לסביבה ואתיקה. עבור בזרה, קפה הוא עונג, שייכות, מסורת, היסטוריה ותרבות. חברת הקלייה מקדמת את תרבות הקפה האיטלקית במספר אספקטים. למעשה, קפה מייצג את ליבת העסק של החברה: המשמעות והנשמה של העבודה של בזרה.
עבור משפחת בזרה, קפה הוא לא רק מוצר שצריך למכור, אלא גם מורשת תרבותית שצריך להפיץ, ולכן חברת הקלייה יצרה גם סדרת פרסומים שתורגמו לשפות שונות והופצו בהצלחה ברחבי העולם. המפורסמים שבהם הם שלושה ספרים שכתבו האחים פרנקו ומאורו בזרה: "The espresso coffee production system" ו-"Coffee tasting" שהודפסו במהדורה חדשה בשנת 2023, "Cappuccino Italiano Latte-Art" (משנת 2012) שזכה בפרס "המוצר החדש של התערוכה" בפסטיבל World of Coffee בווינה של ארגון SCAE, והספר "CoffeeExperts" (משנת 2021) שאצרו מרקו בזרה, Q Grader ומנהל האקדמיה של בזרה, ואנדראה בזרה, מהל המכירות של החברה.
בקומה השנייה בבניין האר-נובו ההיסטורי שבו ממוקם המטה של בזרה, נמצאת האקדמיה לקפה של בזרה, המתקן הראשון באיטליה שהוסמך כקמפוס הדרכות רשמי של SCA עבור כל השלבים של התוכנית למיומנויות קפה. בנוסף למגוון קורסים שמיועדים למקצוענים ולחובבים, האקדמיה של בזרה גם מפיצה סרטונים והדרכות בערוץ היוטיוב שלה, והחל משנת 2021 גם פתחה את דלתותיה לחובבים ולתיירים שרוצים להעמיק את הידע שלהם בעולם הקפה עם סדנאות והדרכות חווייתיות.
לסיכום, "מורשת הקפה האיטלקי" מגלמת את מרכיבי המפתח של ההזהות של חברת בזרה כיום, נעוצים בשורשי העקרונות המשפחתיים ובמנהגים של איכות החיים האיטלקית הגבוהה, אשר מחדשת את בסיס המורשת הקולקטיבית באמצעות הטקס הפשוט-אך-מורכב של הכנת האספרסו, ובכך טומנת בחובה שנים של מחקר וחתירה למצוינות ותשוקה שהן הכי איטלקיות שיש. המאמצים שמושקעים לא רק חשובים להתפתחות העסקית אלא גם להתפתחות התרבותית של קהילת הקפה הגדולה, שאליה שייכת חברת הקלייה. עוד מידע על החברה באתר של Bazzara האיטלקית.