
מבשלת קרומבאכר (Krombacher), מיצרניות הבירה הגדולות בגרמניה, יצאה לאחרונה במיתוג חדש, ובשבוע שעבר הושקה מחדש בישראל ותשווק תחת המטרייה של יקבי כרמל. בשלב הראשון ישווקו ברשתות השיווק ובחנויות האלכוהול שתי בירות של המבשלה: בירה בסגנון פילזנר ובירת חיטה.
המבשלה הבווארית, שנוסדה ב-1803 מקפידה לייצר את הבירות שלה ממי מעיינות טבעיים, תוך שמירה על המסורת הבווארית של הכנת בירה. בזכות הקלילות והרעננות של הבירות, הן מגיעות בדיוק בזמן לקראת הקיץ הישראלי.
קרומבאכר Pils, בירת הדגל של המבשלה, היא בירת לאגר גרמנית בסגנון פילזנר. בהירה, צלולה, רעננה וקלילה, עם מרירות מעודנת כיאה לקטגוריה, מצוידת ב-4.8 אחוזי אלכוהול. מחיר מומלץ: כ-40 ש"ח לשישיית בקבוקי 330 מ"ל, וכ-10 ש"ח לפחית של חצי ליטר.
הבירה השנייה – קרומבאכר Weizen – היא בירת חיטה שמיוצרת בסגנון אייל, כלומר השמרים תוססים בחלק העליון של מיכל התסיסה. מתקבלת בירה שונה מעט מבירות חיטה בוואריות אחרות כמו ויינשטפן או פאולנר. קרומבאכר וייצן היא יותר קיצית, עם גוף קל ומתיקות מופחתת ביחס לבירות החיטה של המבשלות השכנות. מורגשים רמזים של בננה, ארומות פירותיות ו-5.3% אלכוהול. מחיר מומלץ: 12 ש"ח לבקבוק של חצי ליטר, או 10 ש"ח לפחית באותו נפח.

המותג קרומבאכר עבר בשנת 2019 ריענון למיתוג, שכלל בין היתר שיפור של צורת הבקבוקים, חידוש הלוגו וריענון מראה האריזות. מטרת המיתוג החדש היא להקנות למותג וייב 'פרימיום' יוקרתי.
לפי נתוני IWSR, שעוקבת אחר מגמות צריכת אלכוהול בשווקים ברחבי העולם, שנת 2020 של הקורונה הביאה לגידול של 3.5% ברכישת בירות בחנויות וברשתות השיווק בישראל בהשוואה ל-2019 (לצד ירידה גדולה יותר בצריכת בירה במסעדות וברים, שכמובן היו סגורים או תחת מגבלות בתקופת הקורונה).

יקבי כרמל נכנסים לראשונה לעולם הבירה, ומתחילים כעת לשווק את המותגים קרומבאכר ובירה אלכסנדר. יוסי אדרי, סמנכ"ל השיווק והמכירות ביקבי כרמל: "בירה קרומבאכר היא דריסת הרגל הראשונה שלנו בסגמנט בירות הפרימיום. הרחבת פורטפוליו מותגי הפרימיום של יקבי כרמל, יחד עם סדרות היין המובילות שלנו, מאפשר לנו להציע ללקוחותינו מגוון של משקאות בסטנדרטים הגבוהים ביותר".