למרות הסגר: ענף המזון באיגוד לשכות המסחר מדווח כי נתוני מכירות הפירות היבשים לקראת ט"ו בשבט 2021, שייערך בעוד מספר ימים, צפויות להסתכם בין 600 ל-650 מיליון ש"ח. בתקופת ט"ו בשבט צריכת הפירות היבשים גבוהה בדרך כלל במעל 50% יחסית לחודש רגיל.
לדברי ורד מצפי, מחברת 'משה מוצפי יבוא ושיווק מזון', המוצרים הפופולריים ביותר הם גם הבריאים ועתירי הערכים התזונתיים: אגוזי המלך, שקדים, כל סוגי האגוזים (קשיו, פקאנים, פיסטוקים, אגוזי ברזיל וכד') ותמרים, ומייד אחריהם צימוקים, משמשים, שזיפים ושאר הפירות היבשים. "ניתן לראות כי מגמת ההתקדמות למזון בריא ומזין יותר, לחומרי גלם טבעיים ופחות מעובדים, נמשכת ואף מתעצמת. צריכת הפירות המסוכרים והצבועים ממשיכה לרדת, כאשר הציבור משקיע יותר במוצרים איכותיים וטבעיים".
לדברי מצפי, "התקופה שלפני ט"ו בשבט בדרך כלל מתאפיינת בסוג של פסטיבל חגיגי של מיני אגוזים ופירות העונה. הורים רוכשים פירות יבשים עבור חגיגות בתי ספר והגנים, ארגונים מחלקים עשרות טונות של מארזי שי לעובדיהן והשווקים הומים. השנה, בגלל הסגר, בתי ספר והשווקים סגורים וההורים בבית. המסעדות, עסקי הקייטרינג, האירועים ובתי המלון סגורים גם הם. זאת לצד ירידה בפעילות העסקית, צמצום בהוצאות, עובדים הנמצאים בחל"ת, עבודה מהבית וכמובן החשש מקורונה, כל אלה הביאו ארגונים רבים לוותר על השי השנה".
למרות כל זאת, אומרת מצפי כי חל גידול במכירות הפירות היבשים והאגוזים באופן ששיקף יחס דומה לשנים קודמות.